יום שבת, 19 בינואר 2019

"גוונים של אש"- במסגרת עונת העיצוב חולון


גוונים של אש
תערוכת חוצות של הצלמת שרון חלבי
ובמרכזה
ג'ינג'ים
תחנוך את מרחב תערוכות החוצות החדש בחולון
" גן המוזיאון"
ביחד עם מפגש הג'ינג'ים הגדול בישראל
השקת התערוכה עם מפגש הג'ינג'ים הגדול בישראל
אותו מארגנת עפרי בת ה-13
אוצרת: אילנה כרמלי לנר
פתיחה : 16.2.19- שעה 10:00 בבוקר
נעילה: 30.4.19
תערוכה גוונים של אש. צילום שרון חלב
הג'ינג'ים, יעמדו במרכז תערוכת החוצות החדשה "גוונים של אש"-  פרויקט ייחודי של הצלמת שרון חלבי.
התערוכה תפתח ב- 16.2.19, ותחנוך את גן המוזיאון (רח' ויצמן 61 חולון סמוך למוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס) במסגרת העונה הישראלית לעיצוב חולון בניהולו של רפי וזאנה . התערוכה תנעל ב-30.4.19.
לרגל השקת התערוכה יתקיים את כנס הג'ינג'ים הגדול בישראל זו השנה השנייה ביום שבת 16.2 החל מהשעה 10:00 ברחבת התערוכה. את הכנס מארגנת ויוזמת עופרי משה בת 13 מכפר שמואל- ג'ינג'ית עם אופי שיזמה את כנס הג'ינג'ים הראשון בישראל שהתקיים בשנת 2014 בקיבוץ גזר.
עופרי בנתה קהילת ג'ינג'ים גדולה בישראל ומתפעלת את דף הפייסבוק "פסטיבל הג'ינג'ים הישראלי", זאת לאחר שנחשפה לכינוס העולמי במתקיים מידי שנה בהולנד.
הכניסה חופשית.
אוצרת התערוכה: אילנה כרמלי לנר.
לפני כשנה, הגיעה משפחה של ג'ינג'ים לסטודיו של שרון חלבי לצילום משפחתי. כשעברה שרון על הצילומים התגלה לה קסם שנתפס בעדשת המצלמה: משהו בעיניה של האדמונית המצולמת, משהו שעד אותו רגע לא ראתה.
המפגש המכונן עם הכתום, הנמשים והעור הלבנבן היוו את יריית הפתיחה למסע של כ-300 צילומים של שרון חלבי בנבכי עולמם של האדמונים .
כ- 300 ישראלים, איש ואשה ,ילד וילדה במגוון גילאים הגיעו לצילומים באמצעות קריאה שפרסמה הצלמת בדף הפייסבוק שלה. שרון לא הכירה את המצולמים שנענו לקריאתה וכולם צולמו באותו סטודיו במשך כשנה על אותו רקע שחור.
במהלך המפגשים והצילומים של הג'ינג'ים בסטודיו שלה התגלה לשרון עולם שופע של גוונים שהזכיר לה את גווני האש וזאת בהקבלה לג'ינג'ים שלהם עולם עשיר בגוונים ייחודיים: צבעי שיער, עיניים וכמובן האופי הג'ינג'י שהיה שונה בין מצולם אחד למשנהו.
תוך כדי עבודה נחשפה שרון גם לצדדים חברתיים הקשורים בעולמם של אדומי השיער. "הסיפורים מתחלקים לשניים" היא אומרת "חלקם על התנכלויות ברמות שונות לילדים ג'ינג'ים וחלקם על ילדים שהגוון האדום-כתום שלהם מעצים אותם, מייחד אותם והם מאוד אוהבים אותו. חלק מהמצולמים סיפרו לי כי הם גאים מאוד במראה המיוחד שלהם, בצבע המופלא בשיער, העור הלבנבן והנמשים. חלקם נוסעים מידי שנה לכנס הג'ינג'ים בהולנד, שם הם פוגשים אלפי ג'ינג'ים מכל העולם. חלק מהאימהות (לבנות בעיקר), סיפרו כי פעמים רבות עוצרים אותן ברחוב ומתפעלים מהשיער  והצבע המיוחד בו ניחנו בנותיהן".
הרבה מהמצולמים המבוגרים סיפרו על כינויי גנאי להם "זכו" בילדותם כגון : ג'ינג'י קלאבסה, מסננת (בגלל הנמשים), ראש גזר, חלודה ועוד...
בין היתר סיפרה אם לילד ג'ינג'י על כך שבנה  הוכה באכזריות בבית ספרו בגלל היותו שונה (ג'ינג'י) עד שנאלצה להעבירו לבית ספר אחר....
וכך כתב אב ג'ינג'י לילד ג'ינג'י שהצטלם אצל שרון:
"כשהייתי ילד בן גילו של בני, היו שרים לי ג'ינג'י קלאבאסה ועוד אמירות כאלה ואחרות.. הרוב צחקו..
אותי זה העציב..
אין גזענות בעולם הזה כשאתה איש כתום שיער?
אז יש.. מתברר שלא כולם מתחברים לצבע הזה.. .. בעיקר בגלל חינוך מהבית. אז את הבן שלי אני מרים הכי גבוה שיש כי הוא מהמם הוא יפה מבחוץ ומבפנים . לא אתן לו להיפגע מילדים שלא חונכו נכון בבית ... והכי חשוב לי לטפח בו את הביטחון של להיות הוא וזה הכי מושלם שיש.."
רפי וזאנה מנהל העונה הישראלית לעיצוב מוסיף: "הג'ינג'ים ללא ספק יצרו שפה חזותית מרתקת אשר לצד הצבע העז והבולט מתווסף האופי הייחודי חסר הפשרות. בתערוכה אנחנו נחשפים לסיפורים האישיים מאחורי הקלעים אשר מביאים לא רק את היופי והסגנון אלא גם את ההשפעה החברתית המשמעותית אשר יש לג'ינג'ים בסביבתם".
אילנה כרמלי לנר אוצרת התערוכה:
"אני ג'ינג'ית גאה
לא תמיד הייתי כזו
היו שנים של בושה, בכי, הסתתרות מהסביבה הלא מפרגנת ולעיתים אף לועגת .
היום כשאני אוצרת בגאווה ג'ינג'ית תערוכה לצלמת שרון חלבי שבאה להעצים את יופיים של אדומי השיער אני מבינה שזוהי סגירת מעגל עבורי שדרך אוצרות תערוכה זו אני קוראת לכל הג'ינג'ים במיוחד לצעירים שבהם להיות גאים לא לתת לסביבה ללעוג לשונות שבצבע שערם, עורם ואופיים, ולאלו הלא ג'ינג'ים שבחברה : קבלו את השונה אל תפגעו בו בשל היותו לא דומה לכם.  תלמדו ותחנכו את הדור הצעיר שלעיתים הוא אכזרי לקבלה והערכה של האדם השונה מהם".
הצלמת שרון חלבי: היא בוגרת לימודי צילום בקמרה אובסקורה וב- School of Visual Arts בניו יורק לתואר ראשון.
לאחר הפסקה קצרה, חזרה לעסוק בצילום פורטרטים ומשפחות ויצרה את פרויקט הדגל סביב נושא הג'ינג'ים.
בזמנה החופשי עוסקת שרון בהצלת כלבים ושידוכם יוזמת ומקימת "המלאכים של רקסי" מיזם אינטרנטי לשידוכי כלבים למשפחות מאמצות ומארגנת ומפיקה ימי אימוץ.
שרון היא נכדתה של לאה גוטליב ובתה של יהודית גוטפריד בעלות גוטקס.
תערוכה
"גוונים של אש"-  של הצלמת שרון חלבי,
פתיחה:  16.2.19, שעה 10:00-13:00
חוצות גן המוזיאון (רח' ויצמן 61 חולון סמוך למוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס).
הכניסה חופשית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

Labels

תרבות תיירות אטרקציות מופע מחול הופעה פסטיבל אופרה אילת ירושלים תערוכה קולינריה ילדים MSC קרוז קיץ אייסמול מוזיאון סוכות צפון הארץ ארוע בלט פסח חופש חנוכה יין כנרת מלון מסעדות משפחה סרט פורים TRIPADVISOR אוליב אטקציות דומינוס ורטיגו חולון חנות יום השואה יקב ישראל כרמן לינה מגדלה מוזיקה משחק ספורט עמק המעיינות פיצה פסח 2019 שבועות שופינג שיט תחרות ALS DIY WISHTRIP אאידה אביב אוכל אומנות אופנה איילת השחר אייס מול אירופה אלכוהול אמישרגאז ארוחה ארועים ביוטי בילוי בית הקונפדרציה בלט היספניקו בריאות בתי קפה גאוני גבר מת מהלך גינוסר גליל גלריה הגן הבוטני החג של החגים המלט הר הנגב הרצליה השקה וולנטיינז ורדי זה סושי חברתי חגי תשרי חדשות חוקר ליום חורף חינם חיפה חמת גדר חרמון טיולים טיפוח יום האישה יום הבחירות יום המשפחה יום העצמאות יום ירושלים יריד יין כפר נופש כריסמס כרמל לילא מבצעים מגנום מגנום בר מוזיאון האסלאם מופעים מחול בינלאומי מחזור מימונה מסעדה מעלית הזמן משפחות מתנה מתנות נבוקו נופש ניו יורק נערות נצרת סדנה סדנה פרטית סולם יעקב סטודיו סי סיורים סילבסטר סימון בוקנגרה ספיישלים סקי עדלידע עכו ערד ערכת קפה פיצהבורגר פיקניק פלמנקו פנאי פסטיבל בין הכרמים פעילויות פעילויות ילדים פעילות קיץ צעצוע צפת קטיף דובדבנים קייטנה קיץ 2021 קלארו קמפינג קניון קניות קרקס ראש הנקרה ראש פינה רונית רפאל ריח שייקספיר שילוב שירת האושפיזין שלג שנת הונגריה בישראל שף פרטי תה תזמורת תחפושת תכשיטים תל אביב תערוכת צילום תצפית כוכבים תרומה

Flickr