יום חמישי, 11 במרץ 2021

תיירות פסח 2021

פסח השנה מבשר על אביב מתחדש ויציאה לחיים! הנה כמה מהארועים והחוויות שמחכים לנו ברחבי הארץ בפסח בעמק המעיינות, בירושלים.

פסח 2021 בעמק המעיינות

מסיירים בין טורבינות הרוח, פותחים את עונת האביב בסחנה, מטיילים בין מעיינות בפארק המעיינות, פותרים כתבי חידה במשחק חווייתי בנהריים, מסיירים בשלל סיורים באתרי טבע מיוחדים על שביל עמק המעיינות, מקימים את חומה ומגדל עם כל המשפחה ועוד הרבה הפתעות... אחרי חודשים ארוכים של סגר, עם תו ירוק, תו סגול ובעיקר הרבה מים, טבע ונוף באוויר הפתוח  - הקהל חוזר לעמק המעיינות שפורס בפניכם שלל הצעות מיוחדות לבילוי בחג הפסח לילדים, מבוגרים ולכל המשפחה, בהתאם לתקנות משרד הבריאות. והעיקר - שיהיה חג בריא ושמח!

גן השלושה צילום מתניה טאוסינג


חוות טורבינות הרוח – מעלה גלבוע

https://travel-news.eatrelaxenjoy.com/2021/03/spring-tourism.htmlבקיבוץ מעלה גלבוע מזמינה את קהל המטיילים לבוא ולפגוש מקרוב אנרגיה מתחדשת באווירת חג וברוח טובה. על הגלבוע בנויות 14 טורבינות רוח בגובה 75 מטר, מאגרים, פירים ומנהרות בפרויקט האגירה השאובה ומותקנות מערכות סולאריות. בימי חול המועד פסח יתקיימו סיורים בהם ניתן יהיה להכיר מקרוב מהי אנרגיה מתחדשת, איך עושים חשמל מרוח ולמה חצבו בעומק הגלבוע 6 ק"מ של פירים ומנהרות ענק. בנוסף למעוניינים - סדנאות יצירת עפיפונים ושבשבות רוח (בתשלום נפרד). מרכז המבקרים יהיה פתוח בימים שני-חמישי 29/3-2/4 משעה 10:00-17:00, ביום שישי 3/4 עד 14:00. סיורים לקהל הרחב ייצאו במהלך היום. עלות הסיורים 29-35 ₪. הזמנת סיורים באתר www.windfarm.co.il , לפרטים נוספים - 052-8114645.

פעילויות מיוחדות לפסח ב"נהריים בגשר"

באתר 'נהריים בגשר' שלל פעילויות אביב מיוחדות לכל המשפחה ביניהן משחק משימות לכל המשפחה 'חפש ת'סליק' בשילוב כתבי חידה; סרט חדש על סיפורם המיוחד של החלוצים שהתיישבו במקום, לחמו בעוז, נאחזו בקרקע ובנו את ביתם; מיצג ענק ומרהיב עם אורות, צלילים, מים וסכרים, המספר את סיפורו של "הסטארט-אפ" הישראלי הראשון - בדגם תחנת הכוח ההידרואלקטרית שהקים המהנדס פנחס רוטנברג הידוע בשם 'הזקן מנהריים'; סיורים מודרכים מעבר לגדר המערכת ותצפיות מרהיבות; ובנוסף - סדנאות יצירה לילדים בנושא שימור, ערכות יצירה ייחודיות וחווייתיות (בתשלום נוסף).

חוה"מ פסח  28.3-1.4 בין השעות 09:00-17:00; ערב חג שני + חג שני 2/4 ימים ו': 09:00-14:00

שבת 3/4: 10:00-16:00. סיור אחרון - שעה לפני סגירת האתר . מחיר כרטיס– 39 ₪ מבוגר, 35 ₪ ילד (5-13).  ניתן לרכוש כרטיסים מוזלים באתר  www.naharayim.co.il, בימי פסטיבל 'מפה ומצה' הכניסה חופשית.

פסח במרכז סיור גלבוע מעיינות

בימי חול המועד פסח שלל סיורים ופעילויות במרכז סיור גלבוע מעיינות לזכר סרן צביקה קפלן. בין הסיורים השונים – סיורי פריחה בגלבוע ובעמק באתרים שונים בשילוב סדנאות יצירה בטבע (30 ₪ למשתתף), טיולים למיטיבי לכת, טיולי משפחות, טיולי עיון מיוחדים ל'מיטיבי קשב' כמו סיור '100 שנים לעין חרוד' וסיור 'תנ"ך בגליל התחתון' (20 ₪ למשתתף). בנוסף חוויה משפחתית יוצאת דופן במרכז המבקרים: המשחק 'כאן בונים ציונות' בו מקימים ישוב חומה ומגדל בגודל מלא, שילוב יוצא דופן של חוויה אורקולית עם חדר בריחה  ופעילות ODT (25 ₪ למשתתף). כל הפרטים באתר מרכז סיור גלבוע מעיינות – www.gilma.co.il  ובטלפון 052-7466514 (לא בשבת)

פסח בביו-תור

במהלך חול המועד פסח יקיים מרכז ביו-תור בקיבוץ שדה אליהו סיורים מודרכים לקהל הרחב בעקבות החקלאות האורגנית וההדברה הביולוגית. נכיר את סיפור ההקמה והעבודה החקלאית בקיבוץ, נשמע על פעילות התנשמות בשדות ונראה מקרוב את החמורים המעשבים, דבורות הבומבוס והחרקים המועילים. הסיורים יתקיימו בימי חול המועד בשעה 11:00, עלות למשתתף מגיל 5 ומעלה 35 ₪, כולל טעימות תמרים והפתעה מרעננת בסיום הסיור.

בנוסף – באתר נמצא בית הקפה 'קפה בשדה' - כשר לפסח עם תפריט של כריכים וסלטים. במקום תמצאו חנות לתוצרת מקומית אורגנית ומוצרים טבעיים. שעות הפעילות 8:00-14:00. לפרטים ולרכישת כרטיסים - www.bio-tour.com  או בטלפון 04-6096986

הגן הלאומי גן השלושה – סחנה

הגן הלאומי 'גן השלושה' (סחנה) – אחד האתרים היפים בישראל, עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות, בריכות טבעיות, מתקני משחקים, 'שביל הבוסתן והמים' בחלקו המזרחי של גן עם טיילת מונגשת לאורך הנחל באורך של כ-300 מטר העוברת דרך בוסתן פורח וטחנת קמח עתיקה, הרבה דשא וצל – נפתח מחדש לרחצה לקהל הרחב. הביקור כרוך בביצוע הזמנה דרך אתר האינטרנט של רט"ג, והכניסה לבריכת הרחצה מותנית בהצגת תו ירוק בכניסה. מחיר כניסה למבוגר: 39 ₪, ילד (5-14): 24 ₪. חדש לפסח: חניון הלילה יהיה פעיל בערב הבחירות (23.3) ובמהלך חול המועד פסח.  הביקור כרוך בביצוע הזמנה דרך אתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים www.parks.org.il

גן גורו

גן גורו הינו גן חיות אוסטרלי ייחודי מסוגו ובו מגוון גדול של בעלי חיים וצמחייה מאוסטרליה הרחוקה. בין היתר תפגשו באוויר הפתוח קנגורו חופשיים מסוגים שונים אותם תוכלו ללטף וגם להאכיל מכף היד. בצפריית הלורים תוכלו להאכיל את עשרות התוכים הצבעוניים בשיפודי פירות עסיסיים. בחווה האוסטרלית תמצאו מתחם בו ניתן ללטף ולסרק עיזים ננסיות ולעיתים אף את הגדיים החמודים. ברחבי הגן מגוון רחב של בעלי חיים מעניינים - קזואר, אמו, שועלים מעופפים, מיני זוחלים, מגוון ציפורים אוסטרליות ייחודיות ועוד. בשל מגבלות משרד הבריאות לא תתאפשר כניסה ללא רישום מראש באתר האינטרנט של גן גורו (גוגל "גן גורו"). שעות הפעילות בפסח - ערב חג ראשון 27.3 – 14:00-9:00; ימי שבתון + חוה"מ 28.3-1.4 ו-3.4 – 18:00-9:00; ערב חג שני 2.4 – 15:00-9:00; אסרו חג 4.4 – 15:00-9:00

פארק המעיינות

פארק המעיינות השוכן בסמוך לגן השלושה (סחנה), מציע למטיילים מגוון רחב של אפשרויות טיול ובילוי, כולל שלושה מעיינות יפהפיים הנובעים כל ימות השנה, נחל הקיבוצים הכולל פיתוחים חדשים בגדותיו להנאת המטיילים, בריכות דגים, אתרי מורשת, שטחים חקלאיים, ציפורים נודדות– חגיגה שלמה של מים, טבע ונוף. אפשר להביא אופניים מהבית לרכיבה בדרכים בפארק וניתן לשכור בתשלום רכבים ידידותיים לסביבה או אופניים. מומלץ בחום בכל מזג אוויר. הכניסה והחנייה לפארק – חינם, לפרטים 04-6881427.

אוצרות האדמה במוזיאון המדע בירושלים

בואו לגלות את האבנים, הגבישים ונפלאות הטבע המסתתרים מתחת לפני השטח במגוון סדנאות יצירה ייחודיות, מיצבי אמנות והדגמות

מטוטלת חול * מבוך אדמה * גבישים מחשמלים * מתחם מנדלה * יצירה בחימר * חקר גבישים *  קסם החול והאבנים סדנת בניה *  תערוכת אמנות של בוגרי בצלאל * שלל הפתעות נוספות

אירוע פסח לכל המשפחה במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים

20.3-4.4

אוצרות האדמה מוזיאון המדע ירושלים - יונתן בן חיים
ומ

אנו דורכים עליה יום יום, תוקעים בה יסודות ומעבירים בה צינורות. אנחנו קודחים, חוצבים, ממצים ושואבים. קשורים אליה, נלחמים עליה ונשבעים בה - אבל מה אנחנו באמת יודעים על האדמה השוכנת לרגלינו?

בפסח הקרוב מוזיאון המדע בירושלים מזמין את הקהל הרחב, קטנים כגדולים, ללכלך קצת את הידיים במגוון הדגמות, סדנאות ומיצבי אמנות, שיחשפו את נפלאות הטבע החבויים באדמה: מטוטלת חול, מבוך אדמה ענקי (כ-80 מ"ר), גבישים מחשמלים, מתחם מנדלה עם האמן והמעצב רועי אמינוף, יצירה בחימר, מעבדה לחקר גבישים, סדנת בנייה - קסם החול והאבנים, מיצג אמנות אדמה ועוד.

מטוטלת חול

מוצג אינטראקטיבי שהזזתו מייצרת על המשטח התחתון ציורי חול מורכבים ויפהפיים. ברגע שהחול במטוטלת יסתיים תוכלו לאסוף אותו ולמלא מחדש את מיכל המטוטלת וחוזר חלילה. זהירות זה ממכר!

מבוך אדמה

מבוך הוא חידה של דרכים. ההתרגשות לקראת הלא נודע והאפשרות לא למצוא את הדרך מזמינה את הילדות והילדים המבקרים לאזור אומץ ולהתמודד עם הפחד והרצון הכי גדולים שלהם: ללכת לבד בדרך. המבקרים מוזמנים לנסות ולהסתדר בעצמם, אולי לרגע ללכת לאיבוד ואחרי מאמץ להצליח לפתור את החידה בכוחות עצמם.

באירוע "אוצרות האדמה" יוכלו הילדות והילדים לפגוש באדמה חשופה דווקא בקירות שילוו אותם בעודם מחפשים את פתרון החידה, אותו השביל שיחזיר אותם אל אדמת המבטחים - הוריהם. הילדים והילדות יוכלו להתרוצץ, לחקור ואולי רגע לנוח בין קירות האדמה שאותם יבנה עופר רבינס, המתמחה בבנייה מקצועית של בתי מגורים של ממש מאדמה.

מגיל 3 עד 10

גבישים מחשמלים

הדגמות ופריטים אותנטיים המדגימים את הקשר בין גבישים לבין מכשירים אלקטרונים מוכרים כמו מטהרי אוויר, מצתים, רמקולים, שעונים ומנועים מיניאטוריים. בהדגמה יגלו המבקרים כיצד גילה פייר קירי בשנת 1880 את תופעת הפיאזו-אלקטריות המייחדת גבישים כמו קוורץ וכיצד מעבר של מתח חשמלי בגבישים גורם להם לרטוט ולהיפך.

מגיל 8 ומעלה

מתחם מנדלה

האמן והמעצב רועי אמינוף יוצר מרחבים ומיצבי אומנות מרתקים, בהם מוצא הצופה חיבור לעולמות פנימיים דרך צבעים, צורות וטקסטורות. אמינוף וצוותו יגיעו במהלך פסח (20-23/3) למוזיאון ויבנו מאדמה וחימר מסוגים שונים מנדלה ענקית בחצר הכניסה של המוזיאון.

כאמור, בתאריכים 20 ו-23  במרץ, יגיע האמן ויבנה את המנדלה לעיני הקהל. ביתר ימות האירוע ניתן יהיה לצפות ביצירה המרהיבה.

קל וחומר- יצירה בחימר

חוויית למידה דרך הידיים המיועדת למשפחות ופונה לילדים ולילדות צעירים. הילדים יחוו תהליך של יצירת חימר מחרסית גולמית. יכתשו את הסלע במכתש ועלי, יסננו, יוסיפו מים ויצרו מוצר שיהפוך לחלק מיצירה שיתופית. יכירו את תכונות החומר הנמצא סביבנו - בכלי מטבח, ברעפים וגם ביצירות אמנות. הם יגלו מאיפה הגיע החומר ומה צריך לעשות כדי שניתן יהיה לעבד אותו.

הסדנה תהיה נגישה ומותאמת לכל הגילאים ותאפשר עבודה של ילדים מגיל שנה וחצי.

מעבדה לחקר גבישים

אין יום שעובר מבלי שאנו משתמשים בגבישי מינרלים!  החל ממלח לתיבול ועד אבני חן ויהלומים. במעבדה לחקר גבישים יוכלו המבקרים להתנסות בגילוי התכונות המיוחדות של גבישים - גבישים תוססים, גבישים מתמגנטים, גבישים מקטבים ועוד. בנוסף מוזמנים הילדים וההורים לפתור את חידת הגבישים הלבנים וליהנות מתצוגה מרהיבה של גבישים יפהפיים שהושאלו מהאוספים הלאומיים שבאוניברסיטה העברית.

סדנת בנייה – קסם החול והאבנים

כיצד אפשר לגרום לאבן שקועה בחול לעלות ול"צוף" על גבי החול, אבל מבלי לגעת בחול או באבן? בסדנת הבניה הזו המשתתפים יגלו דרך מפתיעה לבצע את המשימה! פתרון המשימה מבוסס על תופעה מדעית שנקראת "אפקט אגוזי הברזיל", המתרחשת בקופסת הקורנפלקס שלכם, במפולות בוץ ושלגים ועוד. 

אמנות אדמה

בוגרי ובוגרות בצלאל מציגים תערוכת עבודות אמנות שנוצרו מחומרי הגלם שבאדמה. בתערוכה יוכלו המבקרים ללמוד מה אפשר ליצור מקרמיקה וזכוכית!

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים הוא מקום בילוי אולטימטיבי לכל בני המשפחה. בנוסף לתכני האירוע בפסח מוצגות במוזיאון למעלה מ-10 תערוכות אינטראקטיביות ייחודיות הפונות לטווח גילים רחב.

המוזיאון נערך והותאם לדרישות והנחיות התו הסגול בצורה מוקפדת. בכניסה למוזיאון תתבצע בדיקת חום, על המבקרים לעטות מסיכות בכל זמן שהותם במוזיאון, לשמור על מרחק 2 מטר ולהישמע להוראות המדריכים.

"אוצרות האדמה" – פסח במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים

20 במרץ עד 4 באפריל 2021

שעות פתיחה: א'-ה': 11:00-17:00   שישי: 10:00-14:00  שבת: 10:00-16:00

שבת 26.4, ערב ליל הסדר, המוזיאון סגור.

עלות: ילדים עד גיל 5 - חינם, מעל גיל 5 / מבוגר -  45 ₪

כרטיס משפחתי (הורים וכל ילדיהם או סבים וכל נכדיהם) - 160 ₪

הנחות: למחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים ומועדוני לקוחות

רכישת כרטיסים ותיאום ביקור מראש בלבד דרך אתר המוזיאון  www.mada.org.il

לפרטים נוספים בטל' 02-6544888 

פסח לכל המשפחה במוזיאון לאמנות האסלאם

חדרי בריחה, סדנאות יצירה וסיורים מודרכים בתערוכה "זמן"

הכניסה לילדים חינם!

חוה"מ, ימים ב' – ו'  29/3/21– 2/4/21

חדר בריחה סוד השעונים. צילום שי בן אפרים

המוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים מזמין את כל המשפחה לחגוג את חול המועד פסח במוזיאון בשלל פעילויות ייחודיות לחג:

חדר הבריחה הגדול של המוזיאון – "שם קוד: מחוגי הגורל" –

כמעט 40 שנה עברו מאז שוד השעונים הגדול, ואוסף השעונים המפורסם בעולם נמצא שוב בסכנה! ממידע מודיעיני שהגיע אלינו עולה כי ארגון צללים בינלאומי שכר את "הדרקון", מרגל שעבד בעבר עבור הCIA, במטרה להשיג את השעון היקר בעולם – שעון המלכה מארי אנטואנט ומספר פריטים יקרי ערך נוספים  מהמוזיאון לאמנות האסלאם.  אנו זקוקים לצוות חד ונועז על מנת לעצור את "הדרקון" ולמנוע את הפשע החמור מלהתרחש.

חדר בריחה לקטנים – "מגלים את סוד השעונים"

בשנת 1983 התבצעה אחת מתעלומות הפשע הגדולות בישראל: שוד השעונים הגדול!  101 שעונים מהיקרים והנדירים בעולם נגנבו מהמוזיאון לאמנות האסלאם. כעת התגלתה סדרת רמזים נוספת שככל הנראה מעידה על כך שאחד השעונים מוסתר במוזיאון! המבקרים הקטנים מוזמנים לקחת את הזמן לשוטט בחללי המוזיאון השונים ולפענח את החידות עד לגילוי השעון האבוד.



סיור מודרך בתערוכה  האינטראקטיבית לכל המשפחה "זמן" וסדנאות יצירה האהובות של המוזיאון ברוח אמנות האסלאם וחג הפסח

ימי פעילות חוה"מ פסח , ימים ב' – ו'  29/3/21– 2/4/21

שעות פעילות לכל המשפחה בימים אלו: 10:00-15:00, יום ו' עד השעה 14:00

הכניסה לילדים חינם , פעילויות בתשלום נוסף:

ערכת חדר בריחה "שם קוד: מחוגי הגורל":

110 ש"ח לשני משתתפים (כולל כניסה למוזיאון) 

155 ₪ לשלושה משתתפים (כולל כניסה למוזיאון)

*חדר הבריחה שם קוד: מחוגי הגורל מתאים לגילאי 14 ומעלה

ערכת חדר בריחה לכל המשפחה "סוד השעונים" :

עלות: 45 ₪ לערכה משפחתית

*חדר הבריחה "מגלים את סוד השעונים" מתאים לגילאי 8-12

הסיור המודרך בתערוכה בימי פעילות פסח בשעה 12:00, כלול בדמי הכניסה למוזיאון

עלות סדנאות יצירה – 15 – 25 ₪

המוזיאון לאמנות האסלאם

רחוב הפלמ"ח 2 ירושלים

טלפון: 02-5661291

www.islamicart.co.il

שעות פעילות המוזיאון:

שני – רביעי : 10:00- 15:00

חמישי: 10:00- 19:00

שישי – שבת: 10:00 – 14:00 

עוד אתרים ברחבי הארץ

שייט בקפסולה בקייקי כפר בלום

עונת השייט נפתחת, רק במסלול המשפחתי, שטים בקפסולה בהרכב זוגי או משפחתי לפי הנחיות תו סגול קפדני: עטית מסיכות, שמירת מרחק, רק משפחה גרעינית על כל סירה. באתר פארק חבלים לגדולים ולקטנים, אומגה למים וקיר טיפוס בגובה 12 מ'.

לאוהבי לינת השטח "בלום וילג" מתחם אוהלים ממוזגים, חדש ומאובזר (לינה כולל בילוי). מזנון עם  מוצרים כשרים לפסח, שירותים, מקלחות, מים חמים ומרחבי דשא מטופחים לפיקניק משפחתי. (הזמנה מול מרכז הזמנות)

איפה ומתי: קייקי כפר בלום, כל יום 10:00 –15:30.

גילאים: מגיל 5 (קיימת מגבלת גיל בהתאם לזרימת המים בירדן).

כמה זה עולה: בהזמנה מראש בלבד באתר הבית.  שייט 103 ₪ לאדם.

פרטים נוספים:  04-6902616, באתר 

 שלוגיות בחרמון

במזג אויר נעים וקריר לצד פיסות שלג אחרונות מבקרים באתר החרמון (הכניסה חינם) ונהנים מנוף מרהיב, נסיעה ברכבל המבקרים, מזחלות אקסטרים, וסקיי ריידר. (הפעילויות יתקיימו בהתאם לתנאי מזג יש להגיע עם נעלי הליכה, ולבוש חם).  

איפה ומתי: אתר החרמון , 8:00 – 16:00 , כניסת רכבים אחרונה 15:00.

גילאים: כל המשפחה.

כמה זה עולה: כניסה  - ללא תשלום  /  רכבל -51 ₪ כרטיס משולב רכבל ואטרקציה - 86 ₪  לאדם. ברכישה מראש באתר

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים מראש:  1599-550-560 באתר

נושמים אביב תחת כיפת השמיים בחמת גדר

חמת גדר, ריזורט המרחצאות החמים מציע במהלך חג הפסח, הזדמנות נפלאה לבילוי משפחתי בטוח באוויר הפתוח תחת כיפת השמים. רחצה בבריכות המים הטרמו-מינרליים, רחצה בבריכה הקרה, מרחבים וטבע.

לאוהבי הקמפינג כפר האוהלים,  משפחתיים, ממוזגים ומאובזרים, אוהלי קולמן ללא מזגן  וקיימת גם אפשרות לבניית אוהל באופן עצמאי. חופשה כוללת בדגש על זמן איכות משפחתי במחיר הוגן.

איפה ומתי: חוה"מ פסח בין השעות:9:00 – 19:00

גילאים: כל המשפחה

לפרטים נוספים : 6393*   באתר 

 

חמת גדר  צ.אופיר אייב

סיור מודרך בכפר הדייגים מגדלה

פארק העתיקות מגדלה, מקיים סיורים מודרכים (בתאום מראש) בעיר  העתיקה 'מגדלא' מהמאה הראשונה לספירה שנחשפה במהלך בניית מלון מגדלה הסמוך. במהלך החפירות נחשף כפר דייגים משגשג מהמאה הראשונה בגליל. סיור בין חורבותיה של העיר העתיקה ובית הכנסת של מגדלה, אחד משבעת בתי הכנסת שנמצאו ברחבי ישראל מתקופה זו והשמור ביותר מבניהם, בו נתגלתה האבן המיוחדת עם כל סממני בית המקדש כולל המנורה, כד השמן ועוד,  בסיור תחשפו לחיי הכפר לשוק, לבתים, למקוואות ולשרידי העיר.

איפה ומתי: מלון מגדלה , ימים ראשון עד שבת בין השעות 8:00-16:00.

גילאים : לכל המשפחה.

כמה זה עולה:   17 ₪ לאדם. סטודנטים ומבוגרים מעל 65 - 12 ₪ (ילדים מתחת לגיל 12 ללא תשלום). (מחירים מיוחדים לקבוצות מעל 10 אנשים)

לפרטים נוספים:  באתר   או 0747003204  reservation@magdala.org

פסח 2021 בראש הנקרה

איפה? אתר התיירות ראש הנקרה

מה? בראש הנקרה ממשיכים את המסורת עם העבר התנכ"י של יציאת מצרים שמתעורר לחיים עם שחקנים בדמויותיהם של 'משה רבנו' ו'פרעה מלך מצרים' שיסיירו עם המבקרים ויספרו את סיפור יציאת מצרים. לאחר רדת החשכה ייפתח האתר מחדש לסיורי עששיות ליליים משפחתיים בין הנקרות.

מתי? פעילות יום וסיורי בוקר 28.3-3.4 בכל שעה עגולה בין 11:00 ל-16:00 

סיורי עששיות  28.3-1.4 החל מהשעה 20:00

כמה?  מחיר כניסה ופעילות יום- מבוגר 48 ₪, ילד 38 ₪, סיורי עששיות- מבוגר 54 ₪, עלות לילד (3-18) 48 ₪ - בתיאום מראש.

לפרטים והרשמה: 073-2710100 באתר 

 

חוות טורבינות הרוח

איפה? מעלה גלבוע

מה? חוות הרוח ע"ש שלמה שמלצר בקיבוץ מעלה גלבוע מזמינה אתכם לפגוש מקרוב אנרגיה מתחדשת באווירת החג. על הגלבוע בנויות 14 טורבינות רוח בגובה 75 מטר, פירים ומנהרות בפרויקט האגירה השאובה ומותקנות מערכות סולאריות. בסיור תגלו מקרוב מהי אנרגיה מתחדשת ולמה חצבו בעומק הגלבוע 6 ק"מ של פירים ומנהרות ענק.

מתי? 29/3-2/4 משעה 10:00-17:00, ביום ו'  3/4 עד 14:00.

כמה? עלות הסיור 29-35 ₪.

לפרטים נוספים: באתר  , 052-8114645.

 

פסח ב"נהריים בגשר"

איפה? נהריים

מה? שלל פעילויות מיוחדות לכל המשפחה: משחק משימות בשילוב כתבי חידה; סרט חדש על סיפורם המיוחד של החלוצים שהתיישבו במקום, לחמו, נאחזו בקרקע ובנו את ביתם; מיצג מרהיב עם אורות, צלילים, מים וסכרים, המספר את סיפורו של "הסטארט-אפ" הישראלי הראשון. סיורים מודרכים מעבר לגדר המערכת ותצפיות מרהיבות.

מתי? 28.3-1.4   09:00-17:00,ערב חג שני + חג שני 2/4  ו': 09:00-14:00

שבת 3/4: 10:00-16:00.

כמה? 39 ₪ מבוגר, 35 ₪ ילד (5-13).

לפרטים נוספים: באתר

 

פסח במרכז סיור גלבוע מעיינות

איפה? עמק המעיינות

מה? שלל סיורים ופעילויות במרכז סיור גלבוע מעיינות לזכר סרן צביקה קפלן. סיורי פריחה בגלבוע ובעמק באתרים שונים בשילוב סדנאות יצירה בטבע, טיולים למיטיבי לכת, טיולי משפחות, טיולי עיון ל'מיטיבי קשב'. בנוסף חוויה יוצאת דופן במרכז המבקרים: המשחק 'כאן בונים ציונות' בו מקימים ישוב חומה ומגדל בגודל מלא, שילוב יוצא דופן של חוויה אורקולית עם חדר בריחה  ופעילות ODT.

מתי? חול המועד פסח

כמה? 20 – 30 ₪ 

לפרטים נוספים:  באתר  052-7466514

 

הגן הלאומי גן השלושה – סחנה

איפה? הגן הלאומי 'גן השלושה' (סחנה)

מה? אחד האתרים היפים בישראל, עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות, בריכות טבעיות, מתקני משחקים, 'שביל הבוסתן והמים' בחלקו המזרחי של גן עם טיילת מונגשת לאורך הנחל באורך של כ-300 מטר העוברת דרך בוסתן פורח וטחנת קמח עתיקה, הרבה דשא וצל – נפתח מחדש לרחצה לקהל הרחב.

בנוסף, בין התאריכים 29.3- 1.4  בשעות 11:00 ו12:00,  יוקרן המיצג "מסע העלייה אל הקרקע"
מיצג חוויתי המדמה יום בעלייה של ישוב חומה ומגדל. הביקור כרוך בביצוע הזמנה דרך אתר האינטרנט של רט"ג, והכניסה לבריכת הרחצה מותנית בהצגת תו ירוק בכניסה.

כמה? מחיר כניסה למבוגר: 39 ₪, ילד (5-14): 24 ₪. חדש לפסח: חניון הלילה יהיה פעיל בערב הבחירות (23.3) ובמהלך חול המועד פסח.

לפרטים והזמנות: הביקור כרוך בביצוע הזמנה דרך אתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים באתר

 

פסח בביו-תור

איפה? שדה אליהו

מה? סיורים מודרכים לקהל הרחב בעקבות החקלאות האורגנית וההדברה הביולוגית. נכיר את סיפור ההקמה והעבודה החקלאית בקיבוץ, נשמע על פעילות התנשמות בשדות ונראה מקרוב את החמורים המעשבים, דבורות הבומבוס והחרקים המועילים.

באתר נמצא בית הקפה 'קפה בשדה' - כשר לפסח עם תפריט של כריכים וסלטים.

מתי? הסיורים יתקיימו בימי חול המועד בשעה  11:00

כמה? מגיל 5 ומעלה 35 ₪, כולל טעימות תמרים.

לפרטים נוספים: באתר   04-6096986

 

פארק המעיינות

איפה? עמק המעיינות

מה? פארק המעיינות השוכן בסמוך לגן השלושה (סחנה), מציע למטיילים מגוון רחב של אפשרויות טיול ובילוי, כולל שלושה מעיינות יפהפיים הנובעים כל ימות השנה, נחל הקיבוצים הכולל פיתוחים חדשים בגדותיו להנאת המטיילים, בריכות דגים, אתרי מורשת, שטחים חקלאיים, ציפורים נודדות– חגיגה שלמה של מים, טבע ונוף. בפארק ניתן לשכור בתשלום רכבים ידידותיים לסביבה או אופניים. מומלץ בחום בכל מזג אוויר.

כמה? הכניסה והחנייה לפארק – חינם

לפרטים נוספים: 04-6881427.

 

 

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

Labels

תרבות תיירות אטרקציות מופע מחול הופעה פסטיבל אופרה אילת ירושלים תערוכה קולינריה ילדים MSC קרוז קיץ אייסמול מוזיאון סוכות צפון הארץ ארוע בלט פסח חופש חנוכה יין כנרת מלון מסעדות משפחה סרט פורים TRIPADVISOR אוליב אטקציות דומינוס ורטיגו חולון חנות יום השואה יקב ישראל כרמן לינה מגדלה מוזיקה משחק ספורט עמק המעיינות פיצה פסח 2019 שבועות שופינג שיט תחרות ALS DIY WISHTRIP אאידה אביב אוכל אומנות אופנה איילת השחר אייס מול אירופה אלכוהול אמישרגאז ארוחה ארועים ביוטי בילוי בית הקונפדרציה בלט היספניקו בריאות בתי קפה גאוני גבר מת מהלך גינוסר גליל גלריה הגן הבוטני החג של החגים המלט הר הנגב הרצליה השקה וולנטיינז ורדי זה סושי חברתי חגי תשרי חדשות חוקר ליום חורף חינם חיפה חמת גדר חרמון טיולים טיפוח יום האישה יום הבחירות יום המשפחה יום העצמאות יום ירושלים יריד יין כפר נופש כריסמס כרמל לילא מבצעים מגנום מגנום בר מוזיאון האסלאם מופעים מחול בינלאומי מחזור מימונה מסעדה מעלית הזמן משפחות מתנה מתנות נבוקו נופש ניו יורק נערות נצרת סדנה סדנה פרטית סולם יעקב סטודיו סי סיורים סילבסטר סימון בוקנגרה ספיישלים סקי עדלידע עכו ערד ערכת קפה פיצהבורגר פיקניק פלמנקו פנאי פסטיבל בין הכרמים פעילויות פעילויות ילדים פעילות קיץ צעצוע צפת קטיף דובדבנים קייטנה קיץ 2021 קלארו קמפינג קניון קניות קרקס ראש הנקרה ראש פינה רונית רפאל ריח שייקספיר שילוב שירת האושפיזין שלג שנת הונגריה בישראל שף פרטי תה תזמורת תחפושת תכשיטים תל אביב תערוכת צילום תצפית כוכבים תרומה

Flickr